بررسی چسب های 123 و فوری بازار ایران

در این وبلاگ به بررسی انواع چسب های 123 یا چسب های mdf می پردازیم

بررسی چسب های 123 و فوری بازار ایران

در این وبلاگ به بررسی انواع چسب های 123 یا چسب های mdf می پردازیم

قیمت چسب 123

کاربرد چسب 123

عوارض چسب 123

روش استفاده از چسب 123

از بین بردن چسب 123

خطرات چسب 123

اسپری چسب 123

فروش عمده چسب 123

طبقه بندی موضوعی

چگونه لوله های pvc را با چسب بهم متصل کنیم؟

کاریز شاپ | چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۵۶ ب.ظ

چگونه لوله های pvc را با چسب بهم متصل کنیم؟

 

یکی از متداول ترین روش های اتصالات لوله های پی وی سی فشار قوی استفاده از چسب PVC  مخصوص می باشد (PVC Solvent Cement)در ادامه به روش استاندارد اتصال لوله های پی وی سی می پردازیم.نوع اتصال چسبی متداولترین روش در لوله و اتصالات PVC است.در اتصال به روش چسبی، مدت زمان خشک شدن چسب و قدرت پیوند(جوش سرد) ایجاد شده از عوامل مهم در انتخاب چسب حلالی مناسب PVCمی باشد.پلی وینیل کلراید(PVC) دومین ترمو پلاستیک رایج بعد از پلی الفین ها می باشد و سالیان زیادی است که بطور گسترده در صنعت استفاده میشود. بطور عمومی بیش از ۵۰ درصد از  PVCتولید شده در دنیا در ساختمان سازی به علت ارزانی و اتصال راحت استفاده می‌شود.روش های اتصال لوله و اتصالات PVC را می توان به اتصال چسبی و پوش فیت تقسیم بندی نمود که نوع اتصال چسبی متداولتر است. از معایب نصب سامانه لوله گذاری به صورت پوش فیت می توان به افزایش یافتن هزینه های نصب اشاره نمود.


 اتصال با چسب پی وی سی (PVC):

در اتصال چسبی، چسب نقش یک حلال را ایفا نموده که سطح بیرونی اتصال نری و سطح درونی اتصال مادگی را در خود حل نموده و پس از مدتی باعث یکپارچه شدن دو سطح اتصال و در نهایت یک جوش سرد بین دو سطح به وجود می آورد. برای چسباندن دو اتصال نرگی و مادگی PVC به یکدیگر توسط چسب PVC، با توجه به یک فاز شدن نرگی و مادگی پس از چسب زدن با چسب PVC، استفاده از واژه “Solvent Cement” توصیه می شود. زیرا دو قطعه در یکدیگر توسط چسب حل و  اتصال جوش سرد برقرارمی شوند.چسب حلالی PVC آمیزه ای از پلیمرهای پلاستیکی، غلظت دهنده ها و پایدارکننده ها که در مخلوطی از حلال ها حل شده اند، می باشند. اغلب این چسب مایعی ویسکوز و یکنواخت است. این چسب ها برای محل های اتصال از جنس پی وی سی نرم یا پلی اتیلن یا پلی پروپیلن استفاده نمی شود. این چسب ها برای مصارف ساختمانی هم چون انواع محل های اتصال مربوط به پروفیل ها و لوله های فاضلاب و برای مصارف آبرسانی و کشاورزی کاربرد دارند.


برش لوله پی وی سی (PVC)

برای اتصال دو لوله ابتدا به یک برش بی نقص و کاملا یکنواخت  با اره دندانه کوچک داریم.


یکنواخت کردن لوله PVC در محل برش

برای یکنواخت شد سطح برش خورده به منظور چسبندگی بهتر و جلوگیری از افت فشار مایع  جاری در لوله بهتر است بایک سنباده سخت شماره 80 سطح لوله را صاف و یکنواخت کنید .


شانه گذاری لوله قبل از چسب زدن

 

بهتر است قبل از عملیات چسباندن لوله جهت مورد نیاز و... را علامت گذاری کنید چون پس از آغشته شدن لوله به چسب فرصت سعی خطا کمی خواهید داشت.

اعمال کردن چسب pvc  پی وی سی

ابتدا از تمیز بودن هر دو لوله مطمئن شوید در صورت وجود هرگونه آلودگی  آن را پاک نموده و پس از خشک شدن کامل لوله ها  به هر دو سطح لوله چسب را اعمال کنید.در زمان فیکس کردن لوله می توانید 90 درجه آن را بچرخانید.15 تا 30 ثانیه زمان اولیه ایجاد جوش سرد می باشد 15 ثانیه هر دو لوله را در جایگاه نهایی فیکس نگه دارید هرگز لوله را به فشار زیاد بیش از حد مجاز داخل مادگی فشار ندهید.

چسب تونیکس

 

 راهنمای خرید چسب PVC (چسب پی وی سی)
چگونه یک چسب پی وی سی PVC مناسب انتخاب کنیم ؟چسب لوله پلیکا پی وی سی آلمان تونیکس پی وی سی pvc

بهترین روش برای انتخاب یک چسب  پی وی سی فشار قوی توجه به استاندارد های موجود بر روی آن باشد ،نوع و میزان حلال به کار رفته در آن  و هچنین  بررسی تایید های موجود از شرکت های تولید PVC نیز می باشد.استاندارد ISIRI 2002 , BS-4346 ,ASTMD2564 , DIN1970 و استاندارد تحقیقات صنعتی ایران در چسب هایPVC معتبر رعایت می شوند.چسب پی وی سی تونیکس با مواد اولیه واکر آلمان از بالاترین کیفیت در بازار چسب ایران می باشد.

 

 

منبع:

https://www.familyhandyman.com

 

 

 کانال تلگرام کاریزشاپ  مقالات آموزشی بیشتر در کانال تلگرام کاریز شاپ

 

    کانال آپارات کاریزشاپ  کانال ویدیویی کاریز شاپ در آپارات

 

 

  • کاریز شاپ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی